Бенько Е.В., Казандаева А.А. Анализ ценовой политики и уровня цен
Cite. Benko E.V., Kazandaeva A.A. Analysis of pricing policy and price level. 106(2), 71-73 (2024).
Abstract. The current problems of pricing and pricing policy of modern enterprises are reflected. The types and factors influencing the choice of pricing policy and setting the price level are considered in detail. It is noted that by correctly adjusting the prices of goods, the company can count on a stable income and meeting the growing consumer demand for high-quality and inexpensive products. It is also emphasized that the degree of financial well-being of a company largely depends on the ability to choose and put into practice a particular pricing model.
Keywords: pricing policy, price level, competition, consumer preferences, efficiency, optimal pricing level.
Цитата. Бенько, Е.В. Анализ ценовой политики и уровня цен / Е.В. Бенько, А.А. Казандаева // Вестник Ульяновского государственного технического университета. 2024. №2 (106). С. 71‒73.
Аннотация. Отражены актуальные проблемы ценообразования и ценовой политики современных предприятий. Подробно рассмотрены виды и факторы, влияющие на выбор ценовой политики и установления уровня цен. Отмечается, что, грамотно корректируя цены на товары, компания может рассчитывать на стабильный доход и удовлетворение растущего спроса потребителя в качественных и недорогих изделиях. Подчеркивается, что степень финансового благополучия компании во многом зависит от умения выбирать и реализовать на практике ту или иную модель ценообразования.
Ключевые слова: ценовая политика, уровень цен, конкуренция, потребительские предпочтения, эффективность, оптимальный уровень ценообразования.
DOI: 10.61527/1684-7016-2024-2-71-73